четверг, 11 декабря 2014 г.

Засідання батьківського клубу

Засідання батьківського клубу
Тема: Стежками батьківської мудрості
Мета: Створити доброзичливу атмосферу взаємодії та співпраці, активізувати принцип свідомого батьківства, поглибити знання батьків про особливості впливу родини на молоде покоління, залучити батьків до створення позитивного образу родинного спілкування.


Вступне слово:
    Для того, щоб кожна сімя зрозуміла своє високе призначення, усвідомила власну відповідальність за справу виховання дітей, аби показати батькам шляхи виховних зусиль, у нашій школі організовано роботу «Батьківського клубу». А нам, педагогам, клуб дає змогу вивчити рівень педагогічної культури батьків і сімейно – побутові умови виховання школярів, ефективно допомагати батькам у сімейному вихованні через систему педагогічного навчання , пропагувати найкращий досвід сімейного виховання, залучати родини до  організації позакласної виховної роботи, організовувати роботу батьківського всеобучу.
Оголошення теми та мети.
   Перед вами на екрані коло очікувань, які, мабуть,вам говорять про те,чого ви всі чекаєте від нашої зустрічі (коментар). Я пропоную в кінці зустрічі визначитись чи справдяться ці очікування.
«Поговоримо про свою родину»
 Почнемо з першої вправи, яка називається «Поговоримо про свою родину». Цю вправу ви готували вдома і це було вашим домашнім завданням. Ви повинні були із допомогою кольорового папіру, ножиць, клею, фломастерів, фарб  створити малюнок або аплікацію, які розповіли б нам про вашу сімю.
Готові всі? І так ви називаєте своє ім’я, за допомогою вашої презентації демонструєте результати творчості і говорите кілька  слів про членів своєї сімі, прикріплюєте презентації до дошки.
 «Батьківство в українському фольклорі»
   Мета нашої наступної вправи, яка називається «Батьківство в українському фольклорі», представити народні традиції сімейного виховання та цінності родинного добробуту  в українській сімі.
Ви розділяєтесь на дві групи та маєте пригадати та записати якомога більше українських пісень, казок, прислів’їв (приказок), у яких яскраво простежуються родинні стосунки і традиції виховання дітей у сімї.
Виконання пісні (під час роботи).
«Правила для дитини»
  Наступна вправа називається «Правила для дитини», мета якої встановлення обмежень для дитини. Спілкування з дитиною часто обмежується вказівками і заборонами. Звичайно, є багато ситуацій, коли батьки змушені встановлювати певні обмеження для своїх дітей. Особливо, коли діти маленькі, і їх дії можуть зашкодити здоров’ю та життю. Давайте спробуємо змінити обмеження і заборони на правила поведінки.

Ваше завдання буде: написати правила для дитини, не вживаючи слова «НЕ».
   Не можна переходити вулицю на червоне світло / Потрібно переходити вулицю тільки тоді, коли світить зелений вогник світлофора.
  Не поспішай під час їжі / Будемо їсти повільно.
 Не кричи так голосно / Будемо розмовляти тихіше
 Не малюй на стіні / Малюй на папері
   Правила повинні бути в кожній родині. Щоб зберегти мир в сімі і не провокувати конфлікти з дітьми, необхідно дотримуватися певних правил.
 «Наповнюємо склянку»: вправа-демонстрація.
-         Стаючи батьками, ми в цілому знаємо, що це означає : ми маємо піклуватися про дитину – забезпечувати її їжею, одягом, домівкою, піклуванням та любов’ю, яка  потрібна їй для успішного зростання.
-         Але багатьох з нас ніхто не вчить, ЯК це робити, ЯК краще дбати про дитину.
-         Батьки є фундаментом сім’ї , отже сьогодні ми зосередимось на тому , як навчитися бути  відповідальними батьками.
      хто з батьків хоче допомогти в у наочненні заняття.
Підніміть, будь ласка, 2  склянки з водою (одну із забарвленою водою , а іншу-порожню) так, щоб усі їх добре бачили. Розпочнемо демонстрацію:
-         Уявіть , що наш день починається з відчуття , що ми добре відпочили ,  а у нашій сім’ї все гаразд.
       покажіть усім склянку, наповнену водою.
-         Ми підводимося з ліжка і розуміємо , що годинник зупинився і треба поспішати , оскільки існує висока імовірність спізнення як до школи, так і на роботу
-         перелити трішки води в порожню склянку.
-         А тепер ваша дитина вирішила , що вже не любить вівсяну кашу і категорично відмовляється від сніданку.
Вилийте із склянки ще трохи води.
-         Стає зрозумілим , що маленький учень не виправдав ваших сподівань і увечері  не склав до портфелю усі необхідні на сьогодні  зошити та підручники.

Я прошу  батьків приєднатися до складання сюжету, попрошу описати, що може негативного відбуватися  впродовж дня (підгоріло молоко, постійно дзвонить телефон, діти сваряться, прорвало кран тощо)
-         Усі ці події виснажують нас.
Вилийте ще трохи води.
-         Склянка порожня. Якщо так триває цілий день , з чого розпочати завтрашній день.
Підійміть порожню склянку.
-         Та раптом зателефонувала сестра і сказала, що залюбки допоможе та поспілкується з племінниками.
Вилийте частину води назад  у склянку.
Давайте поміркуємо, що наповнює нашу склянку?
Все позитивне
-         Ваш чоловік знайшов довгоочікувану роботу;
-         Ваша дитина прийшла зі школи з хорошим настроєм, у неї в щоденнику тільки відмінні  оцінки;
-         Ви одержали премію на роботі;
-         Ви нарешті заощадили кошти та купили комп’ютер;
-         Ви змогли попестити своїх дітей вишуканими солодощами;
-         Ваш чоловік приготував вечерю;
-         Нарешті вся сімя поснідала : діти своєчасно пішли до школи, а батьки на роботу.
Підводячи підсумок вправи, робимо висновок про те, як важко прожити день , впродовж якого не відбувається нічого позитивного.
(Вправа заохочує батьків до піклування про себе, усвідомлення стресу як передумови життєвих труднощів)
       «Незакінчене речення».

(Батькам в групах пропонується утворити логічно закінчені вирази, дібравши потрібну кінцівку з запропонованих).
Виконання піні (під час роботи).
1Дитину постійно критикують
вона вчиться ненавидіти
2Дитину постійно хвалять
вона стає замкнутою
3Дитину постійно висміюють
вона вчиться бути шляхетною
4Дитину підтримують
вона вчиться цінувати себе
5Дитина росте в докорах
вона вчиться жити з почуттям провини
6Дитина росте в терпимості
вона вчиться розуміти інших
7Дитина росте в чесності
вона вчиться бути справедливою
8Дитина росте в безпеці
вона вчиться вірити в людей
9Дитина живе у ворожнечі
вона вчиться бути агресивною
10Дитина живе в розумінні та    дружелюбності
вона вчиться знаходити любов у цьому світі


Вправа «Скринька почуттів».
-            Психологи дійшли висновку, що є слова та вирази, котрі начебто необразливі, але при частому повторенні дратують не менше за грубість та окрики, навіть, якщо вимовляються спокійною інтонацією. А є слова, які люди інколи соромляться казати, хоча вони позитивно впливають на дитину, підіймають настрій, підтримують.


-            Перед вами дві скриньки  «Секрети спілкування». На аркушах паперу запишіть висловлювання, заборонені у спілкуванні з дитиною.
-             Поміщаємо їх у скриньку «Негативні установи».
До «заборонених» можна віднести:
Я тисячу разів казав тобі, що…
Скільки разів треба повторювати…
Невже тобі важко запамятати…
Ти став таким лінивим …
Ти став таким неохайним…
Ти такий же, як…
Чого ти до мене пристав…
Відчепись, ніколи мені…
Не роби так ніколи …
Негайно лягай у ліжко.
Я тобі зовсім не довіряю.


(Після озвучення «заборонених» висловлювань скринька замикається на ключ, символізуючи неможливість подальшого користування  негативними установами.)
А зараз запишіть висловлювання, що рекомендуються й бажані.
Вони займають місце у чарівній скриньці «Позитивні установи».
Скринька залишається відкритою з метою регулярного використовування позитивних установок.
До бажаних висловлювань належать:

Я тобі так довіряю…
Я б ніколи не змогла зробити це без тебе…
Порадь мені…
Спробуй ще, це тобі обовязково вдасться…
Як ти добре це зробив, навчи й мене…
Дякую тобі…
Ти мені так допомогла в …
Давай це зробимо разом і все у нас вийде.
Який у тебе чудовий смак…
Мені подобається твій друг. Запроси його до нас в гості.
Я пропоную …

-            Постарайтеся ніколи не закривати чарівну скриньку «Позитивні установи» та користуватися бажаними висловлюваннями  якомога частіше.      


Пам’ятка для батьків
(Батькам роздаються памятки)
1.     Безумовно приймайте свою дитину.
2.     Активно слухайте її переживання, думки.
3.     Якнайчастіше спілкуйтеся з нею.
4.     Не втручайтеся у заняття, які їй по плечу.
5.     Допомагайте, коли просить.
6.     Підтримуйте.
7.     Діліться своїми почуттями.
8.     Вирішуйте конфлікти мирно.
9.     Використовуйте у спілкуванні фрази, що викликають позитивні емоції.

 Домашнє завдання для батьків.                                                                                        1) Протягом чотирьох днів після нашої зустрічі, ні при яких обставинах не підвищуйте на дитину голос. Намагайтеся досягнути від неї виконання ваших прохань іншими способами. Головне – без крику.
2) Протягом двох днів після нашої зустрічі старайтеся замінити всі директивні вказівки вільним вибором. Наприклад, замість «Іди спати» питання: «Спати ляжеш зараз чи через 10 хвилин?»; «Молока повний стакан налити чи половину?»; «Зі школи прийдеш одразу чи на півгодини затримаєшся?»; не «Роби, як я скажу», а «Можливо ти зробиш, як я пропоную?».
3) У хвилини сильного роздратування на дитину сядьте навпроти неї і протягом хвилини прискіпливо розглядайте від потилиці до п’ят , намагаючись розгледіти в ній свої власні риси. Як ви вважаєте, чим повинна закінчитися ця вправа ?
   Наша зустріч завершується, тому давайте визначимо, чи збулися наші очікування. Якщо так, необхідно переставити стікери на пагорб Батьківської Мудрості, якщо ж очікування справдилися частково – ми можемо поставити стікери на стежці між будинком і пагорбом.
   Ми з вами добре попрацювали. І на завершення я пропоную уявити на одній долоні посмішку, на іншій – радість. А щоб вони не пішли від нас, їх треба міцно-міцно з’єднати в оплески. До нових зустрічей! 
 






















Очікування:
-         Можливість дізнатись багато корисного.
-         Можливість висловити свою позицію і не хвилюватися про те, що мене не зрозуміють.
-         Чекаємо цікавого спілкування, приємного проведення часу в теплій атмосфері.
-         Помітити щось головне у вихованні і не втратити довіру дитини.
-         Після зустрічі хочу виправити всі свої помилки у вихованні та ще більше любити свою дитину.
-         Навчитися завжди розуміти своїх дітей.
-         Чекаємо відвертості і відкритості у спілкуванні.
-         Бажаємо доброзичливої атмосфери під час нашої зустрічі.
-         Цікаво і корисно провести час.

 

















Казки:
1.     Ріпка.
2.     Колобок.
3.     Котик і півник
4.     Гуси-лебеді
5.     Івасик-телесик
6.     12 місяців
7.     Попелюшка
8.     Червона шапочка
9.     Бременські музики
10.                       Коза-дереза або Семеро козенят
11.                       Троє поросят
12.                       Бідна дочка
13.                       Сірко
14.                       Котигорошко
15.                       Царівна- жаба
16.                       Лисичка і журавель















Пісні:
1.     Била мене мати
2.     Чорнобривці
3.     Ой, у вишневому садочку
4.     Ой, на горі два дубки
5.     Пісня про рушник
6.     Два кольори
7.     Тече річенька
8.     Колядки і щедрівки


















Прислів’я:
1.     Шануй батька та Бога – буде тобі всюди дорога.
2.     Шануй старших – молодші тебе пошанують.
3.     Рідна мати своє дитя однією рукою б’є, а іншою – гладить.
4.     Найдорожчий скарб – як у родині лад.
5.     Не збирай сину худоби, а збирай йому розум.
6.     Якщо дитину не навчиш у пелюшках, то не навчиш і в подушках.
7.     Коли батька каже «так», а ми – «сяк», росте дитина, як бур’ян.
8.     Що вчать вдома діти, то знають і сусіди.
9.     Умів дитя народити, умій і навчити.
10.                       Який явір – такий паркан, який батько – такий і син.
11.                       Яблуко від яблуні далеко не падає.

















Про родини:
1.     Небо (місяць, сонце, зірочки).
2.     Ліс (дуб, ялинка, лисичка, їжачок).
3.     Двір (півень, курка, курчата).
4.     Ставок (Рибки).
5.     Родина левів.
6.     Квіти (Майор, роза, Анютини очки, барвинок).
7.     Гусак, гуска, гусенята.
8.     Галявина (білий гриб, сироїжка, лисички).
9.     Дерево (стовбур,корінь, гілочки).
10.                       Ромашка (стовбур, серцевинка, пелюстки).
11.                       Голова, шия,вуха.
12.                       Гарбуз, диня, огірочки.
















Правила для дітей:
Не можна переходити вулицю на червоне світло / Потрібно переходити вулицю тільки тоді, коли світить зелений вогник світлофора.
 Не поспішай під час їжі / Будемо їсти повільно.
 Не кричи так голосно / Будемо розмовляти тихіше
 Не малюй на стіні / Малюй на папері
Не ображай молодших / Поважай і захищай молодших
Не розмовляй під час їжі / Їж мовчки
Не влаштовуй бійки з братами і сестрами / Дружіть зі своїми братиками і сестричками
Не засмучуй своїх батьків / Любіть своїх батьків
Не дратуй своїх товаришів / Будемо чемними у відношенні до друзів
Не порушуй дисципліни під час занять / Будемо дисциплінованими під час занять
Не ображай старших / Поважай та допомагай старшим
Не будь лінивим / Завжди допомагай своїм батькам
Не лінися читати книжки / Регулярно читай
Не можна легко вдягатися в морозяну погоду / Вдягайся тепліше, щоб не захворіти









Правила для дітей:
Ваше завдання буде: написати правила для дитини, не вживаючи слова «НЕ».

Не можна переходити вулицю на червоне світло
 Не поспішай під час їжі
 Не кричи так голосно
 Не малюй на стіні
Не ображай молодших
Не розмовляй під час їжі
Не влаштовуй бійки з братами і сестрами


















Правила для дітей:
Ваше завдання буде: написати правила для дитини, не вживаючи слова «НЕ».


Не засмучуй своїх батьків
Не дратуй своїх товаришів
Не порушуй дисципліни під час занять
Не ображай старших
Не будь лінивим
Не лінися читати книжки
Не можна легко вдягатися в морозяну погоду

















Заборонені висловлювання


Я тисячу разів казав тобі, що…
Скільки разів треба повторювати…
Невже тобі важко запамятати…
Ти став таким лінивим …
Ти став таким неохайним…
Ти такий же, як…







Бажані висловлювання:

Я тобі так довіряю…
Я б ніколи не змогла зробити це без тебе…
Порадь мені…
Спробуй ще, це тобі обовязково вдасться…
Як ти добре це зробив, навчи й мене…
Дякую тобі…
















Заборонені висловлювання


Чого ти до мене пристав…
Відчепись, ніколи мені…
Не роби так ніколи …
Негайно лягай у ліжко.
Я тобі зовсім не довіряю.









Бажані висловлювання:


Ти мені так допомогла в …
Давай це зробимо разом і все у нас вийде.
Який у тебе чудовий смак…
Мені подобається твій друг. Запроси його до нас в гості.
Я пропоную …














«Незакінчене речення».

(Батькам в групах пропонується утворити логічно закінчені вирази, дібравши потрібну кінцівку з запропонованих).

Дитину постійно критикують
вона вчиться цінувати себе
Дитину постійно хвалять
вона вчиться знаходити любов у цьому світі
Дитину постійно висміюють
вона вчиться бути шляхетною
Дитину підтримують
вона вчиться вірити в людей
Дитина росте в докорах
вона вчиться жити з почуттям провини
Дитина росте в терпимості
вона вчиться розуміти інших
Дитина росте в чесності
вона стає замкнутою
Дитина росте в безпеці
вона вчиться бути справедливою
Дитина живе у ворожнечі
вона вчиться бути агресивною
Дитина живе в розумінні та дружелюбності
вона вчиться ненавидіти














1Дитину постійно критикують
вона вчиться ненавидіти
2Дитину постійно хвалять
вона стає замкнутою
3Дитину постійно висміюють
вона вчиться бути шляхетною
4Дитину підтримують
вона вчиться цінувати себе
5Дитина росте в докорах
вона вчиться жити з почуттям провини
6Дитина росте в терпимості
вона вчиться розуміти інших
7Дитина росте в чесності
вона вчиться бути справедливою
8Дитина росте в безпеці
вона вчиться вірити в людей
9Дитина живе у ворожнечі
вона вчиться бути агресивною
10Дитина живе в розумінні та    дружелюбності
вона вчиться знаходити любов у цьому світі




1Дитину постійно критикують
вона вчиться ненавидіти
2Дитину постійно хвалять
вона стає замкнутою
3Дитину постійно висміюють
вона вчиться бути шляхетною
4Дитину підтримують
вона вчиться цінувати себе
5Дитина росте в докорах
вона вчиться жити з почуттям провини
6Дитина росте в терпимості
вона вчиться розуміти інших
7Дитина росте в чесності
вона вчиться бути справедливою
8Дитина росте в безпеці
вона вчиться вірити в людей
9Дитина живе у ворожнечі
вона вчиться бути агресивною
10Дитина живе в розумінні та    дружелюбності
вона вчиться знаходити любов у цьому світі









Домашнє завдання для батьків.                                                                                     1. Протягом чотирьох днів після нашої зустрічі, ні при яких обставинах не підвищуйте на дитину голос. Намагайтеся досягнути від неї виконання ваших прохань іншими способами. Головне – без крику.
2. Протягом двох днів після нашої зустрічі старайтеся замінити всі директивні вказівки вільним вибором. Наприклад, замість «Іди спати» питання: «Спати ляжеш зараз чи через 10 хвилин?»; «Молока повний стакан налити чи половину?»; «Зі школи прийдеш одразу чи на півгодини затримаєшся?»; не «Роби, як я скажу», а «Можливо ти зробиш, як я пропоную?».
3. У хвилини сильного роздратування на дитину сядьте навпроти неї і протягом хвилини прискіпливо розглядайте від потилиці до п’ят , намагаючись розгледіти в ній свої власні риси. Як ви вважаєте, чим повинна закінчитися ця вправа ?













                              Пам’ятка для батьків

1.     Безумовно приймайте свою дитину.

2.     Активно слухайте її переживання, думки.

3.     Якнайчастіше спілкуйтеся з нею.

4.     Не втручайтеся у заняття, які їй по плечу.

5.     Допомагайте, коли просить.

6.     Підтримуйте.

7.     Діліться своїми почуттями.

8.     Вирішуйте конфлікти мирно.

9.     У спілкуванні фрази, що викликають позитивні емоції.


Комментариев нет:

Отправить комментарий