пятница, 12 декабря 2014 г.

Дорожня карта атаптації молодого вчителя

Дорожня карта атаптації молодого вчителя

1.     Збір інформації про вчителя, який має прийти вшколу. Підготовка до його зустрічі з адміністацією навчального закладу.
2.     Перша зустріч. Інтерв’ю. Психологічне налаштування на працю.
3.     Прийом документів.
4.     Інструктаж з техніки безпеки.
5.     Екскурсія по школі. Ознайомлення з основними досягненнями випускників школи.
6.     Представлення молодого вчителя педагогічному коллективу в учительській.
7.     Знайомство з правилами внутрішнього розпорядку навчального закладу.
8.     Укладання трудової угоди.
9.     Обговорення й уточнення посадової інструкції вчителя.
10. Обумовлення педагогічного навантаження.
11. З’ясування нахилів, здібностей та вподобань учителя. Залучення до гурткової роботи.
12. Вибір наставника та організації  ділової зустрічі з ним.
13. Планування робот из молодим вчителем.
14. Ознайомлення з робочим місцем учителя в учительській та класній кімнаті.
15. Вивчення особистісних рис характеру вчителя.
16. Підготовка вчителя до зустрічі з учнями. Знайомство з особливостями класного коллективу.
17. Консультативна допомога в підготовці до першого уроку та зустрічі з учнями.
18. Представлення вчителя класові.
19. Представлення на засіданні педагогічної ради. Вручення беджика, подарунка та пам’ятного листа з побажаннями від педколективу.
20. Допомога вчителеві в укладанні програми самоосвіти.
21. Відвідування разом із директором або заступником школи уроків у досвідчених педагогів.
22. Робота зі щоденником самоосвіти педагогів.
23. Залучення до позакласної роботи відповідно до здібностей і нахилів.
24. Делегування повноважень, залучення до коллективного управління.
25. Презентація перших педагогічних досягнень.














Особова карта молодого учителя
ПІБ
Куріленко Ірина Валеріївна
Назва та рік закінчення навчання у ВНЗ
Криворізький Університет, 2010
Спеціальність за дипломом
Вчитель математики та інформатики
Місце роботи
РКЗО «Веселівська середня загальноосвітня швола І-ІІІ ступенів»
Займана посада (предмет, класи)
Вчитель математики,
 6-11 класи
Додаткове навантаження (класне керівництво, гуртки, громадське доручення)
Класний керівник 6 класу, відповідальна за «Курс «Школа»
Належність до ШПЦК
Є учасником ШПЦК природничо-математичного циклу
Наставник
Михайлюк С.І, вчитель хімії та біології
Термін стажування з наставником
3-й рік
Тема, над якою працює учитель
1 рік
2 рік
3 рік
Розвиток творчих математичних здібностей і задатків учнів шляхом впровадження інноваційних методів і форм роботи
Самооцінка досягнутих результатів учителя
добре
Оцінка та рекомендації наставника
добре
Дата
Підписи:
Директор школи
Наставник
Молодий учитель
 10 жовтеня 2012 року
                 
                 Н.В.Сідаш
                 С.І.Михайлюк
                 І.В.Куріленко         













Діагностичний інструментарій
3.1.Діагностична карта педагога
п/п
Критерії діагностування
Працюю над
даним питанням
Хочу
познайомитись
Володію
питанням
Можу
поділитися
1.
Методи і прийоми навчання на різних етапах уроку. Класифікація методів та прийомів навчання.
2.
Освітні технології навчання:
- проблемне навчання;
- особистісно орієнтовне
навчання;
- диференційне навчання.
3.
Форми організації навчальної діяльності учнів на уроці: робота в парах, у малих групах, індивідуальна робота.
4.
Методика формування творчої особистості.
5.
Форми і методи тематичного контролю знань.
6.
Загальні питання педагогіки та педагогічної психології, психологічні основи навчально-виховного процесу
7.
Виховна мета навчально-виховного процесу, проблеми, досягнення:
- робота з учнями, які потребують особливої уваги.
- робота з батьками.
8.
Інші питання методики, педагогіки, психології, з якими є потреба ознайомитися.




3.3.        Діагностична анкета молодого спеціаліста
по визначенню стану методичної підготовки
Мета:  визначити рівень методичної підготовки молодих спеціалістів.
Прізвище, ім’я, по батькові  Куріленко Ірина Валеріївна
Який предмет викладає    математика
Стаж роботи      3-й рік
Самооцінка здійснюється по шкалі від 1 до 10 балів.
п/п
Аспекти професійної діяльності
Самооцінка вчителя
1
Здійснення індивідуального та диференційованого підходу.
8
2
Здійснення міжпредметних  звязків.
9
3
Розвиток пізнавальних здібностей учнів.
          9
4
Організація самостійної роботи учнів.
10
5
Використання інноваційних технологій.
8
6
Вибір оптимальних методів навчання.
9
7
Вибір оптимальних форм проведення уроків
8
8
Формування в учнів мотивації навчання.
7
9
Вивчення передового педагогічного досвіду з предмета
8
10
Реалізація виховної мети уроку.
8
11
Реалізація принципів особистісно орієнтованого навчання.
7
12
Реалізація принципів розвивального навчання.
8
13
Визначення рівня навчальних досягнень учнів.
7
14
Уміння зберегти працездатність учнів.
8
15
Уміння підтримати дисципліну учнів на уроці.
9
16
Організація робочого місця вчителя.
10
17
Організація позакласної роботи з предмета.
7
18
Уміння раціонально використовувати час уроку.
8
19
Виконання санітарно-гігієнічних вимог до уроку.
9
20
Уміння здійснювати самоаналіз уроку.
8
21
Володіння методикою роботи з обдарованими дітьми
8
22
Методика організації роботи з учнями з початковим рівнем н.д.
7
23
Методика проведення уроків різних типів.
9
24
Вміння писати конспекти уроків.
8
25
Вміння добирати тексти контрольних робіт.
9
26
Ведення тематичного обліку знань.
10
27
Володіння вимогами щодо ведення шкільної документації.
10
28
Організація групової форми роботи на уроці.
9
29
Здатність до самоосвіти.
8
30
Бажання працювати.
10

Всього
249
1 – 100 балів – низький рівень,
101 – 200 балів – середній рівень,
201                     – 300 балів – високий рівень


А Н К Е Т А молодого  вчителя
(проводиться в кінці першого року роботи)
Куріленко І.В., 2010-2011 н.р.
1. Чому Ви обрали професію вчителя (підкреслити, дописати):
а) подобається робота з дітьми;
б) підходить режим і характер роботи вчителя;
в) вирішальний вплив мала любов до даної спеціальності;
г) під впливом бажання здобувати вищу освіту;
д) під впливом інших чинників , яких?).
_______________________________________________________________
2. Чи хотіли б Ви перейти на іншу, непедагогічну роботу (підкреслити):
а) так; б) ні; в) не знаю.
________________________________________________________________
3. Чи подобається Вам робота в школі (підкреслити):
а) так; б) байдуже; в) ні.
__________________________________________________________________
4. Що подобається Вам найбільше (підкреслити):
а) проведення уроків;
б) позакласна робота з предмета;
в) позакласна виховна робота;
г) робота з батьками;
е) робота над темою самоосвіти;
д) методична робота;
є) громадська діяльність.
________________________________________________________________
5. Чи обрали б Ви знову для вступу, якби можна було повернути час, педагогічний вуз (підкреслити):
а) так; б) не знаю; в) ні.
________________________________________________________________
6. Що викликає найбільше труднощів у Вашій роботі (підкреслити):
а) підготовка до уроків;
б) організація навчального процесу;
в) спілкування з учнями, їхніми батьками, колегами, адміністрацією;
г) підготовка до виховної роботи;
д) проведення виховних заходів;
е) організація свого часу і праці (питання НОП);
є) ведення шкільної документації;
ж) аналіз своєї діяльності, внесення відповідних коректив;
з) інше (що саме?).
________________________________________________________________
7. Як Ви оцінюєте свою підготовку до педагогічної праці (підкреслити):
а) фахову: цілком задоволений, задоволений, не задоволений;
б) з методики викладання: цілком задоволений, задоволений, не задоволений;
в) з організації спілкування: цілком задоволений, задоволений, не задоволений;
г) з виховної роботи: цілком задоволений, задоволений, не задоволений;
д) із самоосвіти: цілком задоволений, задоволений, не задоволений;
ж) з уміння організувати свою працю: цілком задоволений, задоволений, не задоволений;
е) з інших боків (яких?).
________________________________________________________________
8. Як Ви ставитеся до обраної професії (підкреслити):
а) задоволений цілком;
б) більше не подобається, ніж подобається;
в) байдуже;
г) більше подобається, ніж не подобається;
д) зовсім не подобається;
ж) не можу визначитися.
________________________________________________________________
9. Як було організовано ваше стажування (підкреслити):
а) добре;
б) задовільно;
в) незадовільно.
________________________________________________________________
10. У чому полягало це стажування (підкреслити, дописати):
а) був інтенсивний план стажування;
б) був призначений учитель-наставник;
в) була добре організована робота з наставником;
г) цією роботою цікавилася адміністрація;
д) інше (що саме).
____________________________________________________________________























А Н К Е Т А
вивчення запитів молодих  учителів
(проводиться в кінці навчального року)
1.                 Які уроки своїх колег Ви відвідали?
2.                 Що Вам особливо сподобалося на цих уроках?
3.                 Скільки уроків відвідали у Вас наставники?
4.                 Яку допомогу Ви дістали від наставників?
5.                 Хто, крім наставників, допомагав Вам у підготовці до уроків?
6.                 Яку методичну літературу Ви використовуєте в підготовці до уроків?
7.                 Які труднощі Ви відчуваєте під час проведення уроків? Яку, на вашу думку, допомогу слід надавати з метою поліпшення якості роботи?
8.                 Яких труднощів Ви зазнаєте під час використання наявної навчально-матеріальної бази?
9.                 Що, на Ваш погляд, потрібно зробити для її вдосконалення?
10.             Чи задовольняє Вас розклад уроків, позакласних заходів?
11.             Що слід зробити для поліпшення роботи шкільних методичних об’єднань? Чи допомагають вони Вам у роботі?
12.             Які загальношкільні заходи (педради, методоб’єднання, психолого-педагогічні семінари, ділові, рольові ігри, школа молодого вчителя, тощо) найбільше Вам запам’яталися? Чому?
13.             Чи задовольняє Вас система самоосвіти, підвищення кваліфікації, яка склалася в школі?
14.             Що, на Ваш погляд, слід зробити для збільшення часу на самоосвіту?
15.             Що нового Ви дізналися за минулий навчальний рік під час відвідування відкритих уроків, взаємовідвідування уроків, зокрема, свого наставника?
16.             Які методичні прийоми, на Вашу думку, Ви вдосконалили впродовж року?
17.             Яку методичну допомогу Ви бажали б дістати від шкільної адміністрації, наставників?
18.             Що необхідно зробити для поліпшення індивідуальної роботи з учнями?
19.             Які загальношкільні заходи для учнів Вам найбільше сподобались і були, на Вашу думку, найефективнішими?
20.             Чому?















Пам’ятка для створення позитивного іміджу молодого вчителя

1.     Риси обличчя, фігура, зріст людини існують незалежно від бажання, тому сприймайте себе таким, яким ви є.
2.     Зверніть увагу на свій голос. Грубі, пискляві, різкі, надривні ноти в розмові дратують оточення,свідчать про відсутність навичок культурного поводження.
3.     Краса людини передбачає скромність, тактовність, ввічливість, повагу, відкритість. Навпаки, невміння стримувати негативні емоції, цинізм, нахабність, гордовитість не поєднуються з поняттям «приємна людина».
4.     Посміхайтеся. Похмурий настрій або поганее поводження псують не тільки ваше обличчя, а й настрій оточення.
5.     Одягайтеся зі смаком. Кажуть, що «гарний смак пермагає моду». Головний принцип – виробити індивідуальний стиль в одязі, прикрасах, зачісці. Важливо – чистота й охайність в одязі.
6.     Зачіска – це своєрідна візитна картка кожної людини, тому що вона підкреслює особливості її характеру й способу життя.
7.     Стежте за мімікою й жестами. Психологи встановили, що у взаємодії людей 60-80% інформації передається за рахунок рухів, міміки, жестів і лиш 20-40% -- за рахунок слів, інтонації й голосу.

Правила для вчителя
1.     Учитель мусить за будь – яких обставин поважати почуттчя власної гідності кожного учня й формувати в дітей ці почуття.
2.     Тільки глибока повага й довіра, щира любов до дітей, дбайливе  тавлення до їхніх моральних почуттів можуть створити атмосферу взаєморозуміння.
3.     Справедливість в оцінці навчальних досягнень і вчинків – один із найважливіших регуляторів моральних відносин.
4.     Сердечність. Чуйність, теплота. Турбота про дитячу радість – моральні якості вчителя, які визначають норми його взаємин із дітьми.
5.     Допомога дітям у важкі моменти – одна з моральних норм, що регулюють стосунки між учителем та учнями.
6.     Педагогічна етика не приймає безконфліктного виховання, але вирішувати моральні конфлікти необхідно не методами адміністративного тиску, а шляхом знаходження компромісних рішень.
7.     Учитель має довіряти думці учнівського коллективу, постійно радитися з учнями, вивчати їхні думки й зважати на них.
8.     Берегти самолюбство школярів, під час спілкування враховувати рівень їхньої самооцінки, не допускати в спілкуванні злої іронії й зверхності.
9.     Учителеві варто уважно підходити до оцінки моральних учинків дітей, старанно вивчати мотиви їхніх учинків.
10. Розумно використовуючи різні форми учнівського самоврядування, учителеві варто поступово спрямовувати громадську думку на вдосконалення системи моральних відносин, її саморегулювання.
11. Учитель не повинен зловживати довірою учнів.
12. Учитель не повинен ділити своїх вихованців на улюблених і нелюбих.У кожному учневі він мусить шукати й знаходити позитивні якості й сааме на них будувати свої стосунки з ним.
  
Анкета молодого вчителя
1.     Чому Ви вирішили здобути саме цю професію?
2.     Для вирішення яких проблем Ви хотіли б одержати психологічну допомогу?
3.     Якою мірою Ви задоволені Вашими стосунками з колегами?
4.     Що Вас турбує нині як молодого спеціаліста?
5.     Як оцінюється Ваша робота на даному етапі з боку адміністрації?
6.     Чи задовольняє Вас кількість методичної допомоги з боку вчителя-наставника?
7.     Як проходить Ваша адаптація серед колег?
8.     Чи задовольняють Вас стандартні розробки уроків?
9.     Чи є у Вас особисті розробки з упровадженням інноваційних технологій у роботі з учнями?
10. Чи потрібна Вам методична допомога у використанні індивідуального підходу, диференційованого підходу, нових сучасних технологій?
11. Чи готові Ви нині відповідати на запитання батьків на батьківських зборах?
12. Чи знайомі Ви з віковими особливостями учнів?

Анкета для вивчення запитів молодих учителів
1.     Із якими труднощами Ви стикаєтеся в процесі використання навчально-матеріальної бази кабінету?
2.     Чи задовольняє Вас розклад уроків, позакласних заходів?
3.     Що можна зробити для підвищення рівня роботи Школи молодого вчителя? Чи допомагає вона Вам у роботі?
4.     Які форми роботи школи Ви запам’ятали? Чому?
5.     Чи задовольняє Вас система самоосвіти, підвищення кваліфікації, яка існує в школі?
6.     Що нового Ви дізналися під час відвідування уроків свого наставника?
7.     Які методичні прийоми Ви опанували, які вміння вдосконалили протягом року?
8.     Яку методичну допомогу Ви хотіли б мати від методичного кабінету школи?
9.     Ваші пропозиції щодо роботи на наступний рік.











Діагностична карта молодого вчителя
Зміст питання
Самоаналіз
1
Методи навчання та активізація пізнавальної  діяльності учнів

2
Дидактичні основи конструювання уроків різних типів

3
Самоаналіз сучасного уроку

4
Інші форми організації навчання

5
Дидактичні основи компютерізації  навчання

6
Володіння традиційними методами і прийомами навчання

7
Володіння інноваційними методами і прийомами навчання

8
Технологія співпраці

9
Технологія особистісно зорієнтованого навчання

10
Використання комп’ютера при викладанні предмета

11
Розв’язання психологічних та педагогічних конфліктів 


Анкета
наставника молодого вчителя
Просимо вас поділитися своїми думками про проблеми наставництва.
Дайте відповіді на такі запитання:
1.     Скільки років працює вчителем ваш стажист? Який він ваш молодий учитель?
2.     Що він знає (необхідне підкреслити): теорію предмета, основи психолого – педагогічної науки, методику викладання предмета.
3.     Чи вміє він (необхідне підкреслити): правильно будувати урок, визначити триєдину мету, створювати навчально – мовленнєві та проблемні ситуації, активізувати пізнавальну діяльність учнів, проводити диференційовану роботу на уроці. Які етапи уроку може планувати краще? (перерахувати)
4.     Чи вміє організовувати позакласну роботу з предмета?
5.     Чи вміє аналізувати урок і позакласний захід?
6.     Чого не вміє робити (перерахуйте його слабкі сторони). Причини такої ситуації: небажання працювати, слабка підготовка ВНЗ, відсутність педагогічних здібностей,безвідповідальність.
7.     У чому ви надали допомогу молодому вчителю?
8.     Що на вашу думку є головним у наставництві?
9.     Ваші пропозиції  щодо вдосконалення наставництва?








Рекомендації до роботи наставника зі стажистом

1.     Складання індивідуального плану роботи стажиста з урахуванням його потреб і можливостей
2.     Взаємовідвідування уроків і позакласних заходів із їх подальшим обговоренням.
3.     Спільні відвідування уроків досвідчених колег і ретельний  їх аналіз.
4.     Спільне складання конспектів уроків.
5.     Допомога у розробці позакласних заходів.
6.     Надання рекомендацій щодо самоосвіти.
7.     Ознайомлення з науково – методичною літературою.
8.     Обговорення новинок педагогічної літератури, творчих здобутків інших учителів.
9.     Допомога у роботі з «важкими» дітьми та їх сім’ями.
10. Залучення до методичної, громадської  роботи.
              






Комментариев нет:

Отправить комментарий